McCain so svojim realistickým programom a prístupom k najväčším problémom zostáva pri zemi. Preto jeho popularita a mediálna obľúbenosť zaostáva "katastrofálnych" 5 %. Ak by v prieslkumoch o 5% viedol, hovorilo by sa v médiách o mccain - mánii? Určite nie, ale ako o hroziacej katastrofe. No s istotou obamamánia, keď demoratický kandidát vedie o pár percent. Keby viedol o 15%, ako by to potom médiá nazvali?
Preto asi sa pred vplyvom médií radšej treba mať na pozore.
Dnes som si pozrel na CNN relácie WORLD REPORT a AFRICA INSIDE. Hádaj, ktoré priezvisko sa v týchto reláciách vyskytovalo najčastejšie? Rozhovory s "náhodnými" aj vyberanými respondentmi vytvárali obraz postojov ľudí v Európe aj Afrike k prezidentským voľbám v USA. Myslíš si, že sa v reláciách objavovali vyjadrenia k obom kandidátom? Nie. Hoci je Obama protežovaný ako v Európe, tak aj v Afrike, aj tu, aj tam sú však sympatizanti McCaina. Myslíš si, že dostali priestor? Nie.
Myslíš si, že keby slovenská spravodajská televízia robila podobné relácie v okolitých krajinách, napr. v krajinách V4, a nezakrývane by protežovala jedného z dvoch kandidátov v našich prezidentských voľbách, povedzme toho, ktorý by bol tvoj neobľúbený, no pre zahraničie prijateľnejší, že by sa ti to páčilo? Ja viem, že nie. A ani mne.
Myslím si, že obamamánia je marketingový jav vyvolaný účelne, ktorý má za úlohu vzbudiť emotívne očakávania úžasnej zmeny. A tiež masívnym bombardovaním amerických voličov očakávaniami "verejnej svetovej mienky" má dopomôcť poraziť na hlavu Busha.
No McCain nie je Bush, Amerika nie je Európa a CNN nie je všemocná. Dúfam, že Európa sa súčasťou Ameriky nikdy nestane, a že ani CNN všemocná nikdy nebude. Preto dúfam, že američania si za prezidenta zvolia američana.